torsdag 9 januari 2014

Julkort - Julgran

 

 

Ja, jag kan väl visa ett till julkort, fast julen är över och det är ett nytt år. Detta julkort åkte hela vägen till Nya Zealand.

Till framsidan embossade jag ut en julgran i min Sizzix Big Shot. Jag klippte sedan ut julgranen försiktigt. Bokstäverna i "God Jul" fick jag också ut i Big Shot:en, som jag sedan satte på en tag. Bakom julgranen tejpade jag med en julig washi-tejp.

Inuti kortet stansade jag ut en pappersbit i Big Shoten med en kantstans som har ett "rivet-papper"-look. Den svärtade jag sedan ner med chalk. Och skrev för hand självklart.
Kortet på Isak stansade jag hörnen med en hörnstans från Kristinas Scrapbooking.

Den chalk jag använde kan du hitta här: Chalk Fluid Edger Pad
Washi-tejpen jag använde kan du hitta här: Washitejp - Röda granar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar