söndag 19 januari 2014

Pyramidaskar

Nu i jul skulle jag ge bort mer halsband. Men tyckte de vanliga fyrkantiga askarna var så tråkiga. Då snubblade jag över pyramidaskar att vika. Och då blev jag tvungen att göra dessa.


Först började jag med att skriva ut de färdiga mallar som finns på scrapbookingpapper


Sedan så började jag klippa ut mallarna med min precisionssax


Mallen färdigutklippt


Kanterna vikta


"Väggarna" viks upp




"Väggarna" uppvikta, nu är askarna nästan färdiga


Jag gjorde hål i mina askar med vanlig hålslagare, men vill man ha mindre hål kan man använda något annat.


Hålen färdiga



Sedan trär man igenom ett band, snöre, eller vad man vill dra ihop asken med.


Askarna ihopknytna med rosett




Så här kan det se ut med halsband inuti



Här finns en länk till var du kan hitta mallen: Sassafras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar