torsdag 19 februari 2015

Carpe Diem

Tänkte här demonstrera lite hur jag har gjort dagens kort.


Först har jag tagit ett papper som jag har rivit ut mitten på för att kunna skapa en fin kant runt kortets framsida. Sedan har jag lagt ut washitejp varierat för att skapa ett mönster i mitten. Efter det började jag färga in kortet med Mementos - Bahama Blue.


Här har jag färgat in delar med Tim Holtz - Distress Ink - Chipped Sapphire.


Här har jag färgat in med Docraft - Metallic - Silver i och runt washitejpen.


Och så här ser det ut när jag tagit bort ramen.


Och så här blev mönstret i mitten. 


Efter det stämplade jag med Dyan Reaveleys - Dylusions - Alpha stämplar "Carpe Diem". Jag använde samma stämpeldynor som ovan; Bahama Blue & Chipped Sapphire.


Och så här blev slutresultatet. Jag ritade även i hörnen med Uni-balls vita penna och fyllde i lite konturer i bokstäverna. Satte lite fina band uppe och nere från Studio Calicos card kit och tog lite brads till sidorna.




Material
Stämpeldynor
Docraft - Metallic - Silver
Memento - Bahama Blue
Tim Holtz - Distress Ink - Chipped Sapphire

Stämplar
Dyan Reaveley - Dylusions - Clearly Alpha

Embellishments
Brads - Skruvhuvuden
Studio Calico - Ljusblå - Scalloped Border Ribbon (Far Far Away Kit - 2015)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar