fredag 20 februari 2015

Stämpelförvaring

Jag tänkte idag faktiskt visa hur jag förvarar alla mina stämplar. Än så länge ryms alla i en pärm.


Här är stämpelarket som jag vill få in i min pärm. Det kommer från Studio Calicos senaste Card Kit.


Först delar jag ett vanligt vitt skrivarpapper på mitten och sedan ytterligare en gång på mitten.


Så här blir det då, med fyra ganska stora bitar. Det är dessa som kommer vara grunden till min förvaring. Denna gång kommer jag bara använda två av dessa.


Sedan tar jag fram min lamineringsmaskin Exibel som jag köpt på Clas Ohlson och lamineringsfickor. Jag brukar starta maskinen tidigt, så att den hinner bli varm tills dess att jag ska använda den.


Sedan skär jag en lamineringsficka på mitten ungefär.


Då blir det ungefär så här. Jag mäter inte så noggrant, kör på ungefärligt ögonmått.


Sedan skär jag lamineringsfickorna ytterligare en gång. Så att jag sedan får fyra bitar matchande mina fyra vita skrivarpappersbitar som jag skurit till sedan tidigare.


Då blir det ungefär som bilden här ovanför visar.


Efter det tar jag fram Stampers secret weapon från Sizzix, som gör att stämplarna blir finare än när man stämplar direkt på bordet. Tar även fram en av Tim Holtz grid blocks, som matchar storleken på mina pappersbitar. Och en stämpeldyna, jag har valt Mementos Tuxedo Black.


Sedan placerar jag ut stämplarna som jag vill förvara på gridblocken.


Efter det lägger jag den på min vita pappersbit för att se om det blir bra som jag har placerat ut dem.


Sedan "stämplar" jag med stämpeldynan över stämplarna.


Och sedan stämplar jag på "riktigt" på min pappersbit på Stampers Secret Weapon.


Så här blev det så. Jag använder mig av svart för jag tycker att man ser bäst med den.


Sedan lägger jag i den i en av lamineringsfickorna.


Och kör igenom lamineringsmaskinen en och...


...två gånger. Vänder även den vid andra genomgången.


Sedan trimmar jag till sidorna.


Och rundar till hörnen med min hörnpunch.


Så här blev det då!


Sist så placerar jag ut stämplarna på baksidan av min laminering. Så här ser det då ut min stämpelpärm:










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar