onsdag 10 februari 2016

2015: Inserts

Förra året fick jag en beställning på att göra inserts till en väns filofax. Efter jag hade gjort dem glömde jag totalt att fotografera dessa. Men nu i dagarna har jag fått möjlighet att se dem igen, och då passade jag på att fotografera dessa. Så jag tänkte nu göra ett inlägg där jag visar dem i hennes filofax. Dock kommer jag inte ihåg allt material jag använde. Men tänkte skriva lite vad jag gjorde.


Till denna stämplade jag carpe diem, som jag sedan heat-embossade. Efter detta färgade jag in denna, samt droppade lite färg runt om.



Till denna skrev jag Here and now med en embossingpenna som jag sedan heat-embossade. Jag stämplade sedan med en blomstämpel och dekorerade med lite washitejp.


Till denna stansade jag ut ett papper med texten peace live think. Jag plockade ut bokstäverna och sedan använde jag pappret som en stencil för att få den rosa texten. Sedan färgade jag runt med rosa stämpeldyna. Kanterna tror jag att jag har gjord med hjälp av inka gold.


Även denna har jag stämplat och heat-embossat. Färgade in hela sidan med black soot distressfärg. Och dekorerade med lite peel-off stickers.


Och även här är texten heat-embossad. Färgade in med lite distress färg. Stämplade lite random runt och dekorerade med lite peel-off stickers.


Till den sista färgade jag in med distress stämpeldyna i tre olika färger. Sprayade den sedan med vatten för att få den rinnade effekten, samt droppade även med lite vatten över den. Jag skrev sedan ut YES där jag klippte ut bokstäverna och använde pappret som stencil. Efter detta drog jag med lite distressfärg för att även där få den rinnande effekten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar