måndag 23 maj 2016

Canvas: Neva

En liten tjej i min bekantskap fyllde 4 år i helgen. Så jag frågade hennes mamma vad hon tycker om, och av de förslag jag fick var Spindelmannen som jag fick inspiration av. Så jag gjorde en spindelmannen-tavla.


Här har jag använt mig av en ostduk och färgat in wellpappbokstäver med akrylfärg och orange inka gold.


Till tegelväggen har jag använt mig av texturepaste och en stencil från The Crafters Workshop. När den hade torkat målade jag in teglet med tre sorters brun akrylfärg och även lite rött. Runt teglet målade jag med svart akrylfärg.


Till bakgrunden grundade jag med vit gesso, målade med gul och rosa akrylfärg. När detta hade torkat gjorde jag spindelnätet av texturepaste på fri hand. För att få den mer tydlig, målade jag den sedan med vit akrylfärg.


Spindelmannen har jag gjort av kartong i tre delar. Denna målade jag sedan med akrylfärg i rött, blått, svart och vitt.


Och så här ser tavlan ut i sin helhet. Vill ni ha mer produktfakta, är det bara att kommentera inlägget eller maila mig på scrapbyirre@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar