tisdag 31 maj 2016

Mors dagskort: Grattis på mors dag

Idag tänkte jag visa mors dagskortet som jag gav till min mamma. Hon är väldigt förtjust i fjärilar, så det är ett måste på hennes kort.


Jag började med ett papper som jag färgade in med dylusions ink spray. När pappret hade torkat stansade jag ut lite fjärilar. Kanterna på dessa chalkade jag med distress ink och slutligen dekorerade jag dessa med lite pärlor.


Jag stämplade sedan texten här ovan på ett papper som jag sedan klippte ut i fyra delar. Dessa chalkade jag även med distress ink. Och eftersom jag inte hade ett å som en stämpel, valde jag att sätta en pärla som en prick.


Bakgrundspappret skar jag ut i tre delar som jag sedan distressade med ett verktyg för att få det rivna utseendet. Jag avslutade med några rhinestones i hörnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar