onsdag 22 juni 2016

Canvas: Have courage and be kind

Jag har fått min första beställning på en canvastavla. Den skulle ha orden "Have courage and be kind" och vara i färgerna grön, vit och svart.


Jag började med att grunda tavlan med gesso och applicerade texturepaste genom olika stenciler.


Sedan grundmålade jag tavlan med akrylfärg i grönt, svart och vitt. Jag skvätte även vit akrylfärg över tavlan. Efter detta målade jag med svart akrylfärg på de upphöjda delarna av tavlan. Efter detta hade torkat var det dags att applicera alla dekorationer på tavlan. Efter det var jag gjort, målade jag allt med svart gesso. När den hade torkad sprayade jag med glimmer mist över tavlan.


Jag blev inte nöjd över hur en del delar såg ut efter sprayningen, så jag målade igen med svart akrylfärg på de delar jag som jag ville skulle stå ut lite mer. Efter detta applicerade jag orden på tavlan och började dekorera med lite pärlor. Efter detta steg ansåg jag att det var för lite vitt i tavlan. Så jag målade med vit akrylfärg på vissa ställen. Sedan applicerade jag lite inka gold här och var på dekorationerna. Och slutligen målade jag konturer på bokstäverna, samt droppade glimmer mist på dessa. 

Nu kommer lite närbilder på slutresultatet innan jag visar hela tavlan.











Och detta blev mitt slutresultat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar