måndag 6 juni 2016

Mixed Media: Trämasker

Min syster hade två trämasker som hon tyckte att jag skulle göra om. Så det har jag roat mig med ett tag. 

Jag började med att grunda dem båda med black gesso. 


Efter detta applicerade jag stencilavtryck med texturepaste lite varstans och dessutom satte lite glasfibertejp för att få lite mer texture.
Sedan började jag dekorera dem med lite olika dekorationer. Som bakgrundsdekorationer valde jag blixtlås, kedjor och kugghjul som jag stansat ut i chipboard. 


Som yttre dekorationer blev de lite olika metalldekorationer och pappersblommor. Efter detta steg målade jag allt med black gesso igen. 


Sedan var det dags för färg och jag valde glimmer mist för detta ändåmål. För att få vissa texturer att synas bättre applicerade jag inka gold på valde ställen. Slutligen limmade jag fast rhinestones på maskerna. Det kommer bli en hel del närbilder på dessa, så bläddra ner om ni bara vill se slutresultatet.






På denna mask applicerade jag även lite microbeads.







Här syns glasfibertejpen tydligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar