onsdag 21 september 2016

Mixed Media: Drömfångare - Fancy

 Hej,
idag visar jag en mixed media variant av en drömfångare som jag har skapat. Började med en styrolitring som jag fäste spets på. Sedan applicerade jag micro beads runt den innan jag började dekorera ringen med lite olika dekorationer. Efter det målade jag den med gesso innan jag färgade in den med dylusions ink spray. Slutligen lite inka gold, stickles och rhinestones/pärlor.








Och så en video:


Material
Styrolitring
Spets
Micro Beads - Copper
Satinband
Vit Gesso
3D Gloss Gel
Metalldekorationer
Trä -och chipboarddekorationer
Rhinestones och pärlor
Dylusions Ink spray - Vibrant Turquoise
Dylusions Ink Spray - Calypso Teal
Dylusions Ink Spray - London Blue
Dylusions Ink Spray - Polished Jade
Inka Gold - Steel blue
Inka Gold - Old silver
Inka Gold - Jadegreen
Stickles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar