lördag 10 december 2016

Art Journal: Catch a falling star

Hej,
en till art journal. 
Började med att fylla vänster sida med stickers och peel-off. Målade hela sidan med gesso. Sedan började jag färga in sidan i brunt och orange. Efter det applicerade jag inka gold i brunguld och orange på texturen på sidan. Jag applicerade även lite plastcirklar och sedan lite rub-on bokstäver. Jag stansade sedan ut en älva, som jag applicerade lite stickles på vingar och hår. Limmade fast henne sedan på sidan. Efter det applicerade jag fast lite sentiments. Och därefter ritade jag dit konturer runt texten och cirklarna. Jag punchade sedan ut lite stjärnor i orange och svart. Chalkade kanterna på de oranga stjärnorna. Dessa applicerade jag sedan på sidan. Slutligen chalkade jag kanterna på sidan. 





Och här kommer en video:



Material
Stickers
Peel-off stickers
Art Basics - Heavy white gesso
Dylusions Ink Spray - Ground Coffee
Dylusions Ink Spray - Tangerine dream
Inka Gold - Browngold
Inka Gold - Orange
Plast cirklar
Rub-on letters
Die-cut älva
Stickles - Copper
Glossy accents
Sentiment stickers
Black sharpie
Distress Ink - Black soot
Orange och svarta stjärnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar