måndag 12 december 2016

Art Journal: Smile

Hej,
fortsätter med mina art journal sidor. 
Här har jag skapat en genom att måla sidan först med svart akrylfärg. Tunnade sedan ut lite inka gold som jag färgade in genom en stencil på sidan. Efter det skrev jag ut en digital stämpel från OddBallArt som jag färglagde med copics. Denna klippte jag sedan ut och limmade fast på sidan. Efter det tog jag fram min vita sharpie och skrev lite här och var på sidan, samt ritade konturer runt tegelstenarna. Sedan tog jag fram lite träbokstäver som jag heat embossade med svart och vitt embossingpulver. Denna täckte inte helt, så jag tog min svarta sharpie och täckte vissa delar på bokstäverna innan jag limmade fast dessa på sidan.





En liten video också:



Material
DecoArt - Acrylic Paint - Black
Inka Gold - Steelblue
OddBallArt  - digistamp - Big Eye Girl w/ Attitude ~ Don't Mess With Beany
Copics
Glossy Accents
White Sharpie
Ranger - Super Fine embossingpowder - Black
Ranger - Super Fine embossingpowder - White
Black Sharpie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar