fredag 9 december 2016

Art Journal: Travel the world

Hej,
nu är det ett bra tag sedan jag skapat en art journal page. Så här kommer en i lila och blått. 
Jag började med att fylla sidan med bokstäver och siffror (stickers). Sedan applicerade jag texturepaste med en stencil. Därefter målade jag hela sidan med gesso för att förbereda sidan för all färg jag tänkte applicera. Efter det var det dags för färgen, jag valde att använda mig av dylusions ink spray. Nästa steg var att täcka över en hel del av färgen med gesso igen. Efter det började jag stämpla på sidan med lite olika texturstämplar. Sedan började jag limma dit hjärtan i filt och plast, samt pappersblommor och en utstansad fjäril. Dekorerade vidare med pärlor på blommorna och fjärilen. Limmade även dit lite sentiments (text). Färgade in filthjärtarna med gelatos samt även kanterna på art journalsidan. Det finns även film längre ned som ni kan se "nästan" hela processen (försvann vissa delar under filmandet). 






Och en liten video också:


Material
Stickers
Daler - Rowney - Texture paste
Memory Box stencil - Texture disperse
Art Basics - Heavy White Gesso
Dylusions Ink Spray - Calypso Teal
Dylusions Ink Spray - Vibrant Turquoise
Dylusions Ink Spray - London Blue
Dylusions Ink Spray - Crushed Grape
Distress Ink - Peacock feathers
Distress Ink - Mermaid Lagoon
Distress Ink - Blueprint sketch
Distress Ink - Wilted violet
Texture stämplar
Utstansad fjäril
Plast hjärtan
Hjärtan i filt
Utpunchade blommor
Pärlor
Stickers sentiments from Tim Holtz 
Faber-Castell - Gelato - Grape

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar