onsdag 21 december 2016

Mixed Media: Dalahäst

Hej, 
här kommer ett nytt altrat projekt. Jag köpte en dalahäst som jag blev inspirerad till att altra.

Jag började med att limma fast utstansade bokstäver och siffror, och sedan applicera texturepaste via en stencil. Efter det målade jag hela hästen med black gesso. Nästa steg var att dekorera hästen. Jag limmade dit olika metaldekorationer, kedjor, chipboards, resinblommor och lampor till adventsstakar. Och sedan målade jag hela hästen igen med black gesso.



Efter det sprayade jag hästen med glimmer mist och målade den med inka gold. Slutligen dekorerade jag den med rhinestones och pärlor.










Här kommer en step-by-step video:




Material
Dalahäst
Art Basics - Soft Gloss Gel
Utstansade bokstäver och siffror
Daler-Rowney - Texture paste
Stencil
Art ingredients - Micro Beads - Black
Art Basics - Heavy Black Gesso
Art Basics - 3D Matte gel
Metalldekorationer
Chipboarddekorationer
Resinblommor
Kedjor
Lampor från adventsstake
Glimmer Mist - Key Lime Pie
Glimmer Mist - Amethyst
Inka Gold - Jadegreen
Inka Gold - Violet
Inka Gold - Browngold
Pärlor och rhinestones

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar