tisdag 3 januari 2017

Art Journal: Have hope

 Hej,
dags för en art journal page. Öppnade min nya art journal och upptäckte en påbörjad sida där. Satt och tittade på den ett tag och kände absolut ingen inspiration av den. Orginalsidan är skapad med ditlimmade pappersbitar, texturepaste genom en stencil, dylusions ink sprays samt stämplar. 


Så jag målade den med white gesso och fick ett mycket mildare bakgrund, som jag genast blev mycket nöjdare över. Och fick inspiration av.


Jag valde att inte lägga på mer färg på den, utan lät den vara som den var. 
Fortsatte med att applicera bokstavs- och sifferrubb-ons i mitten av sidan. När dessa tog slut stämplade jag vidare över tomrummen med bokstavsstämplar.


Jag fäste även genomskinliga "gummicirklar på sidan som jag ritade svart kontur kring. Samt limmade fast lite sentiments på cirklarna.



Jag avslutade med att stämpla löv kring kanterna på min sida. Älskar att de inte blev bra "stämplade", utan fick en lite annan struktur än vad originalstämpeln ser ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar