söndag 8 januari 2017

Art Journal: Lucky Life

Hej,
här kommer ytterligare en art journal. 
Denna började jag med att måla svart med gesso. 
Sedan applicerade jag texturepaste genom en stencil.
Efter det färgade jag in texturepasten med glimmer mist i lite olika blåa nyanser samt guld.
Sedan limmade jag fast några tags omlott på sidan. 


Vidare tog jag en klocka i chipboard och heat-embossade i vitt och guld. 
Denna limmade jag sedan fast på sidan.
Nästa steg var att applicera art stones med hjälp av clear gesso. 
Jag blandade ihop dessa och applicerade dessa på tagsen och runt klockan med en spatel.
Efter det sprayade jag sidan ytterligare med glimmer mist i blåa nyanser och guld.


Slutligen heat-embossade jag chipboard ord i guld och limmade fast på sidan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar