onsdag 11 januari 2017

Canvas: Create Happiness

Hej,
nu är det dags för årets första canvas. 
Jag började med att måla den med vit gesso och applicerade sedan texturpaste genom en stencil.
Medan texturepasten fortfarande var blöt fäste jag dit träbitar över canvasen. På träbitarna applicerade jag mer texturepaste genom en annan stencil. Och efter det fäste jag även snöre på texturepasten. Slutligen målade jag allt med gesso. 


Efter det var det dags att färga in tavlan. Jag använde mig av rosa och lila toner från dylusions ink sprays och distress spray stains. Jag applicerade lite färg som jag sedan sprayade med vatten för att få färgen att sprida sig på canvasen. 


Efter det limmade jag fast pappersblommor i rosa och lila. På dessa målade jag sedan med gesso och målade även över en hel del färg på canvasen med gesso. Stänkte även med vattenblandad gesso över canvasen.




Slutligen stansade jag ut bokstäver i chipboard som jag heat-embossade i guld som jag sedan limmade fast på canvasen. 


Här finns även en step-by-step video:




Material
Gesso
Texturepaste
Stenciler
Träbitar
Mullberrysnöre
Dylusions Ink Spray - Pomegranate Seed
Dylusions Ink Spray - Crushed Grape
Dylusions Ink Spray - Funky Fuchsia
Distress Spray Stain - Dusty Concord
Distress Spray Stain - Picked Raspberry
Chipboardbokstäver
Embossinpulver - Guld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar