lördag 7 januari 2017

Gratulationskort: Happy Birthday

Hej,
nu tar jag och avbryter alla mina art journalsidor med ett gratulationskort. Tittade igenom mina färdiga kort och insåg att jag inte hade så många färdiga gratulationskort på lager. Så tänkte att jag nu kunde utöka mitt förråd.


Till denna heat-embossade jag en stämpel i silver på ett svart papper. 
Denna tejpade jag fast på ett blåmönstrat papper som jag chalkade kanterna på. 
Jag torrembossade ett blått papper, som jag sedan klippte till som en vimpel. 
Punchade även ut en bård i ett blått papper. 
Jag applicerade vimpeln, bården och ett svart papper omlott på ett blåmönstrat papper. 
Längs tre kanter på stämpelmotivet applicerade spetstejp. Avslutade kortet med lite blommor, en rosett och en gratulationstext.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar