fredag 27 januari 2017

LO: My star

 Hej,
idag tänkte jag visa en layout.
Jag började med en vit cardstock där jag märkte ut var jag ville ha fotona.
Utifrån markeringen färgade jag in layouten med hjälp av en stencil och distress in.
Stämplade den ytterligare med en stjärnstämpel.
Efter detta färgade jag in en spets som jag fäste i mitten av av pappret. 
Fäste ytterligare ett band över spetsen.
Sedan fäste jag en bit wellpapp över markeringen för fotona.
Innan jag tejpade fast fotona fäste jag lite olika mönsterpapper, tags och en doilie.
Efter att jag tejpat fast fotona stansade jag ut stjärnor som jag fäste på LO:n.
Efter det heat-embossade jag kartongbokstäver i blått och vitt som jag limmade fast.
Slutligen skvätte jag med blå och röd färg över LO:n.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar