lördag 11 februari 2017

52 Cafe Cards Challenge: 6/52 - Folk

Hej,
nu är vi i vecka 6 i utmaningen. Denna gång är det bokstaven F som i Folk (folk art).

Enligt Museum of International Folk Art är folk art vardagskonst, kommer ifrån de traditioner som förekommer i samhälle och kulturer, den uttrycker kulturella identiteter genom att förmedla de gemensamma samhällets värderingar och estetik, speglar traditionella konstformer från olika samhällsgrupper (tex etnicitet, folkgrupp, religion, yrke, geografi, ålder -eller könsbaserad) som identifierar sig med varandra.

Utifrån detta valde jag därmed att göra något samisk, efter jag har samisk påbrå. 
Därför blev det i detta fall den samiska flaggan med en vit ren.


Den samiska flaggan har jag målat med fri hand med både akrylfärg och dylusions ink spray. 
Detta på grund av att jag hade inte alla färger jag tänkte använda i en variant av färg.
Renen har jag skapat med hjälp av texturepaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar