lördag 18 februari 2017

52 Cafe Cards Challenge: 7/52 - Gears

Hej,
nu är vi inne i vecka 7. 
Denna veckas utmaning var Gears.
Jag valde denna gång att faktiskt inte använda mig av de färger 
jag vanligtvis använder när jag skapar något med kugghjul, dvs bruna toner.
Utan denna gång gick jag till en av mina favoritfärger; lila.


Jag började med att måla kortet med gesso och sedan färgade jag in den 
med dylusions ink spray och distress spray stain i lila toner.
Efter det stansade jag ut kugghjul i ett redan infärgat papper som jag limmade fast på kortet.
Jag stansade även ut lite större kugghjul, men i svart.
Det stora kugghjulet limmade jag fast, medan de mindre fäste jag med distanskuddar.
Jag skrev sedan "gear me up" läng kanten på det stora kugghjulet och limmade fast en pärla.
Slutligen chalkade jag kanterna med svart distressdyna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar