söndag 26 februari 2017

52 Cafe Cards Challenge: 8/52 - Hummingbird/Heart

Hej,
vecka 8 i spelkortsutmaningen bestod av två ord på H. 
Där kunde man välja att antingen bara göra ett av orden eller båda. 
Jag valde att göra båda på ett kort, dvs Hummingbird och Heart.


Jag började med att rita en kolibri på fri hand med blyert på ett akvarellpapper.
Efter det började jag stämpla med lite olika splash-stämplar med distressink. 
Nästa steg så färglagde jag stämpeln med vattenpensel och distressink.


Nästa steg var att få fast detta på spelkortet. 
Jag ville få med så mycket som möjligt av splashen, så därför valde jag att klippa ut näbben och delar av svansvingen.


Nästa steg så stansade jag ut två hjärtan. 
Dessa fäste jag på svansvingen och på fågeln, men först efter att jag lindat ett snöre runt näbben och fäste snöret sedan bakom de två hjärtana.
Dekorerade sedan med ett blinghjärtan, rhinestone och pärla.
Slutligen chalkade jag kanterna på kortet.

2 kommentarer: