söndag 5 februari 2017

Mixed Media Mask no: 3

Hej hej,
här kommer ett nytt mixed media projekt. 
Jag har valt att altra en till mask denna gång, gjorde en förra året också. 
Men denna gång har jag valt andra färger och lite andra dekorationer.


Jag började med att applicera texturepaste genom stenciler och målade allt sedan med svart gesso.
Efter det färgade jag in den med lite glimmer mist och sprayer från Lindy's.


Efter det stansade jag ut kugghjul i chipboard som jag sedan målade med svart gesso. 
Dessa limmade jag sedan fast med 3D Matte Gel och andra dekorationer som kugghjul och blommor.


Efter det målade jag alla dekorationer med svart gesso och 
färgade in dessa med glimmer mist och Lindy's sprayer, samt slutligen inka gold.
Avslutade med rhinestones och pärlor.





Här kommer en step-by-step video:




Material som jag har använt:
Texturepaste
Stenciler
Heavy Black Gesso
Glimmer Mist - Dragonfly
Glimmer Mist - Blue Bubbles
Glimmer Mist - Walnut Gold
Lindy's Starburst spray - Tibetan Poppy Teal
Lindy's Starburst spray - Milk Chocolate Brown
Lindy's Moon Shadow Mist - Buccaneer Bay Blue
Chipboardkugghjul
Metalldekorationer
Metallkugghjul
Gammalt halsband
Pappersblommor
Resinblommor
Inka Gold - Browngold
Inka Gold - Steelblue
Inka Gold - Graphite
3D Matte Gel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar