måndag 20 februari 2017

Mixed Media: Whiskeylåda

Hej,
här kommer ett nytt mixed media projekt. 
Tyvärr har jag inte gjort en video till denna.
Min svåger fyllde 30 år i helgen och vi gav honom en whiskeyflaska. 
Så jag valde att altra lådan till denna.


Jag började med att måla lådan med svart gesso.
Efter det applicerade jag texturepaste genom tre olika stenciler och målade över allt med gesso igen.
Sedan färgade jag in lådan med Lindy's sprayer och glimmer mist.


Nästa steg så stansade jag ut kugghjul i kartong som jag sedan målade med svart gesso.
Målade även en chipboard formad som en klocka med gesso.


I nästa steg applicerade jag cracklepaste lite här och var på lådan.
Blandade även mica beads med gel medium som även applicerades på lådan.
Dessa texturer målade jag sedan med gesso och färgades in med samma sprayer som innan.


Efter det applicerade jag inka gold med fingret över mica beadsen och texturepasten.
Heat-embossade även siffror som jag limmade fast på framsidan av lådan.
Sist så limmade jag fast rhinestones.






Materiallista:
Black gesso
Texturepaste
Stenciler
Utstansade kugghjul
Chipboardklocka
Cracklepaste
Mica beads
Gel medium
Embossingpulver
Inka Gold - Graphite
Chipboardsiffror
Glimmer Mist - Walnut Gold
Lindy's Starburst spray - Milk Chocolate Brown
Lindy's Moon shadow mist - Crows nest copper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar