onsdag 12 april 2017

Art Journal: Art is in the ability to see

Hej,
här kommer en till art journal.
Denna gång började med att måla sidan med black gesso.
Sedan målade jag med vit gesso genom en textstencil. 
Det blev ett ganska kladdigt resultat, eftersom den gesso jag har hemma är mycket flytande.
När detta hade torkat tog jag samma stencil och applicerade texturepaste genom denna.
För att kunna läsa texten bättre målade jag texturepasten med dylusions ink spray.


Sedan tog jag en annan stencil av en siluett som jag ritade med vit penna. 
Inuti denna skrev jag med skrivstil samma text som stencilen ovan.
Sedan tog jag en harlequinstencil som jag ritade igenom med en vit penna,
vilket applicerade lite här och var på sidan.
Slutligen skvätte jag med vit gesso över sidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar