onsdag 19 april 2017

Art Journal: Live Create tell the Story

Hej,
jag verkar vara i en art journal period just nu,
så här kommer ytterligare en.
Jag har börjat ta reda på papper som blivit infärgade av "misstag",
som jag anser kan bli snygga art journal sidor.
Detta är en av dessa.


Jag fortsatte sidan med att färga in med distress ink i grön och rosa genom två olika stenciler.
Sedan stämplade jag dit cirklar i olika färger, 
som jag sedan färglagde med distress ink och vattenpensel.
Efter det stämplade jag på cirklarna med olika textstämplar i svart och vitt.



Efter det stansade jag ut en stadsiluett även den från ett infärgat papper.
Jag skuggade till kanterna med distress crayons.
Sedan stämplade jag dit fönster, som jag hittade i ett stämpelset.


Efter det stämplade jag dit en text som jag sedan ritade dit highlights med en poca penna.
Slutligen chalkade jag kanterna med distress ink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar