lördag 15 juli 2017

Art Journal: Inhale

Hej,
här kommer en art journal som jag skapat för ett tag sedan. Tänkte att jag skulle göra ett nytt försök med att rita ansikten. Så detta blev mitt resultat.


Jag började med att applicera gesso över sidorna med spatel, för att slippa penseldragen som annars kan uppstå. Efter det började jag rita ett ansikte med först blyerts och sedan kolpennor. När jag blev nöjd, fyllde jag i vissa konturer med dylusions paint black marble.


Efter det började jag färga in sidan med dylusions ink spray i flera olika blåa nyanser. Färgade även in ansiktet i blått. Avslutade infärgningen med att skvätta lite färg också över sidan. Jag stämplade dit sedan en text. Men det blev lite fel med orden, så jag blev tvungen att stämpla om, samt målade dit något trädliknande med dylusions paint. 


Sedan målade jag med en vit sharpie i håret och trädet som jag gnuggade ut med fingret, för att skapa någon highlighteffekt. Slutligen målade jag dit en svart ram med dylusions paint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar