onsdag 12 juli 2017

Art Journal: Just breathe

Hej,
idag tänkte jag visa en ny art journal page. Denna gång har jag påbörjat en ny bok, denna är en gammal vanlig bok där jag limmat ihop sidor för att de ska bli tjockare. Detta gör att sidorna tål färgerna bättre.


Jag började med att måla sidan med vit gesso, för att förbereda sidan för färgerna jag sedan skulle tillsätta. Jag började sedan med att måla sidorna med Dylusions paint Fresh Lime. För att sprida ut färgen bättre använde jag även våtservetter. För nästa färg som var Calypso teal använde jag en spatel istället. Sista färgen jag använde var Crushed grape, denna gjorde jag linjer av med spatel, samt cirklar med infärgningsverktyg. Jag tillsatte sedan mer linjer med Fresh lime och cirklar med calypso teal.


Nästa steg var att stämpla träd. Jag använde med av stämpelsetet från Darkroom Door - Trees. Efter det satte jag utstansade cirklar över träden, innan jag började måla hela sidan med svart gesso. När gesson hade torkat skvätte jag sedan färg över sidan med samma färger från dylusions paint som tidigare. Men jag tunnade ut färgen med lite vatten, för att det skulle vara lättare att skvätta ut.


När färgen hade torkat ritade jag cirklar med en vit sharpie runt träden. Avslutade sedan med lite ordstickers.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar