fredag 7 juli 2017

Gratulationskort: Grattis

Hej,
har köpt en ny grattis-die som jag var tvungen att testa att använda. Så då passade jag på att göra ett "bra-att-ha" gratulationskort.


Jag började med en rosa kortbas, sedan skar jag ut en stor bit svart cardstock som jag placerade på ena sidan av kortet. Efter det skar jag ut tre mönstrade remsor som jag chalkade kanterna på med distress ink. Dessa tejpade jag sedan fast på det svarta pappret.
Jag stansade sedan ut en bit rosa papper i en scalloped form. Denna chalkade jag kanterna på med distress ink. Sedan stansade jag ut min grattis-text i svart papper som jag fäste med distanskuddar på scalloped-formen. Jag dekorerade sedan kortet i ena hörnet med lite pärlor och slutligen chalkade jag kanterna på kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar