tisdag 11 juli 2017

Gratulationskort: Grattis

Hej,
här kommer ett gratulationskort som jag skapat till min mor som fyller år idag. Hon älskar fjärilar, så det var ett måste på kortet, samt hennes älsklingsfärg, grön.


Jag började med att färga in en bit ljusgrön cardstock med hjälp av en stencil och distress ink i två olika gröna nyanser. Innan jag dekorerade kortet vidare, passade jag på att chalka alla kanterna på cardstocken med distress ink.


Efter det tog jag sytråd och grönt snöre som jag virade ihop till en cirkel, samt lät en av ändarna vandra uppåt på kortet. Detta limmade jag fast. Sedan limmade jag fast två fjärilar som jag köpt från Wish. Den största fäste jag över tråd/snöre-cirkeln och den lilla högre upp.


Jag stansade även ut en grattistext i grön cardstock som jag limmade fast i det ena övre hörnet. Avslutningsvis dekorerade jag med lite pärlor innan jag fäste allt på en grön kortbas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar