lördag 1 juli 2017

LO: You make me smile

Hej, 
idag kommer jag visa ytterligare en till layout.


Jag började med att ta fram ett svartmönstrat papper, som jag sedan tejpade fast olika remsor av vita, svarta och gråa papper på.
Under korten på min son limmade jag fast kartongbitar för att skapa lite höjd, innan jag limmade fast dessa på pappret.
Bland mina gömmor hittade jag silvriga cirklar och fyrkanter, samt små nät. Dessa limmade jag fast lite här och var på LO:n.


Efter det tog jag fram två tags som jag chalkade kanterna på med distress ink. Den med text på, fäste jag sedan på den gråa tagen med distanskuddar. Jag tejpade sedan fast dessa på LO:n, genom att fästa den grå bakom fotot, medan den med text på fick ligga ovanpå fotot. Jag drog sedan fram sytråd som jag fäste genom den ena tagen och limmade fast denna bitvis på LO:n. 
Nästa steg var att fästa några ordstickers på en bit av det ena vita pappret, ett som var under ett foto.
Bredvid denna gnuggade jag fast rub-ons av nålar med siffror på.
Slutligen chalkade jag kanterna på LO:n med distress ink.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar