måndag 10 juli 2017

Pop & Twist card: Grattis

Hej,
jag har länge varit intresserad av att göra denna kortvikning. Nu äntligen tog jag mig tid att göra den. Jag har följt en tutorial från Splitcoaststampers. Länken till den finner ni här>>>


Utsidan av kortet, dvs, det man ser innan man öppnar kortet har jag dekorerat med ett underbart blommönstrat papper. Stansat ut en form som jag sedan stämplat med distress ink med två olika stämplar. Jag har även chalkat kanterna på denna. Stansade även ut en grattis-text och en swirl i vitt. Dessa limmade jag fast på formen, innan jag fäste denna på pappret med distanskuddar. Innan jag fäste mönsterpappret på basen passade jag på att chalka kanterna med distress ink.


Insidan av kortet har jag dekorerat med samma mönsterpapper uppe och nere, och med ett annat på alla delar som "poppar" upp. På alla fyra delar har jag tejpat fast en grattistext, som jag stämplat på en bit vit cardstock.


Första delen har jag stansat ut blommor, som jag färgade in övre delen med distress ink. Dessa limmade jag sedan fast lite omlott på ena sidan. Efter det punchade jag ut cirklar som jag chalkade kanterna på. Avslutade med lite hjärt-stickers.


På andra delen klippte jag endast ut en bit av en blomma som jag limmade dit.


På tredje delen, stansade jag ut en fjäder som även har embossade detaljer. Dessa färgade jag in med distress ink, innan jag limmade fast denna.


På fjärde delen punchade jag ut cirklar som jag chalkade kanterna på. Dekorerade sedan med hjärtstickers på två av cirklarna.
Avslutningsvis stansade jag ut en form i vit cardstock som jag chalkade kanterna på. Denna tänkte jag att man kunde skriva en liten hälsning på. Slutligen dekorerade jag med lite pärlor i ena hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar