måndag 31 juli 2017

Pop-up Box Card: Grattis på bröllopsdagen

Hej,
fick en beställning på ett bröllopskort med en kortvikning. Så det blev en till pop-up box card. Beskrivningen hittade jag hos SplitCoast stampers, den hittar ni här>>>


Stommen är i vit cardstock. Dekorerade flikarna med mönsterpapper och stansade ut bokstäver och siffror som jag chalkade lite med distress ink. Limmade även dit lite rhinestones.



Till nederdelen stansade jag ut en scalloped cirkel. På den stämplade jag dit en bröllopstext som jag heat-embossade med embossingpulver. Chalkade kanterna och dekorerade med rhinestones.
Limmade även dit blommor, där jag virade till stjälkarna.


Till själva pop-up funktionen, stämplade jag ugglor som jag färglagde med copics. Stansade och punchade ut hjärtan i vitt, grönt och brunt. Dessa chalkade jag kanterna på, samt dekorerade med lite stickles (glitterlim). Dessa fäste jag på remsor av overheadpapper. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar