måndag 17 juli 2017

Purse box

Hej,
idag tänkte jag visa en purse box som jag har gjort. Följde beskrivning från Mel Stampz, länken hittar ni här>>>
Hon har en fin template som man kan skriva ut och sedan klippa ut för hand. Så denna är enkel att göra.


Jag dekorerade den med utpunchade cirklar som jag stämplade på och sedan chalkade kanterna med distress ink. Dekorerade den även med utstansade löv.


På framsidan stansade jag även ut cirklar som jag fäste med distanskuddar. På den översta cirkeln limmade jag även fast en genomskinlig sten.
På handtaget limmade jag fast spets. Handtaget fäste jag på väskan med dubbelhäftande tejp, samt brads. Sidorna dekorerade jag även med fler utpunchade cirklar. Dessa har jag däremot färgat in med dylusions ink spray. Jag chalkade även alla kanter på väskan med distress ink.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar