torsdag 13 juli 2017

Välkommen till världen: Grattis till den lilla nykomlingen

Hej,
för ett tag sedan fick jag en beställning på ett välkommen till världen-kort. Nu har mottagaren fått kortet, så nu kan jag blogga denna.


Jag började med att välja ut ett gult mönsterpapper med hjärtan på. Efter det stämplade jag en liten text på ett vitt papper med distress ink. Denna chalkade jag kanterna på och fäste på ett orange papper med distanskuddar. Jag tejpade sedan fast detta på pappret och dekorerade med gula band. Jag stansade även ut namn och födelsedatum i orange som jag fäste på pappret.



Jag stämplade sedan en liten prinsessa som jag färglagde med copics. Denna rundade jag sedan av hörnen på innan jag fäste denna på kortet med distanskuddar. Jag dekorerade sedan med lite blommor, där jag snurrade till stjälkarna på. 


Slutligen chalkade jag kanterna på mönsterpappret, innan jag fäste allt på en orange kortbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar