söndag 2 juli 2017

Välkommen till världen kort: Välkommen till världen

Hej,
idag kommer jag att visa ett beställningskort som jag skapat till en liten pojke som är nyfödd. Beställaren ville ha kortet i gröna toner, vilket jag även gjorde.


Jag började med att ta fram en grön kortbas som jag sedan valde ut ett passande mönsterpapper till.
Efter det stämplade jag en liten pojke som jag sedan färglagde med copics i gröna och gula toner. Denna klippte jag sedan ut och lade åt sidan medan jag fortsatte med resten av kortet.

Jag stansade ut en cirkelswirl som jag fäste på mönsterpappret, och klippte bort delarna som stack ut på sidan. Innan jag stansade ut denna fäste jag dubbelhäftande tejp bakom pappret, vilket gjorde det enkelt när jag skulle fästa swirlen. Jag stansade även ut siffror som jag fäste överst på kortet med hjälp av min xyron stickermaker. Under dessa fäste jag även lite sifferstickers för klockslaget pojken föddes.
Uppe och nere dekorerade jag även med washitejp.

När stämpeln torkat fäste jag den med distanskuddar över cirkelswirlen. Limmade även fast pärlor på pojkens mösssa.
Efter det punchade jag ut cirklar i gula toner, dessa chalkade jag kanterna på med distress ink innan jag limmade fast dem på kortet. På cirklarna limmade jag även fast rhinestones.
Bland mina gömmor hittade jag en välkommen till världen text. Denna klippte jag ut med mönstersax och färgade in med distress ink. Limmade även fast en liten stjärna på denna. Fäste även denna med distanskuddar.
Slutligen fäste jag allt med dubbelhäftande tejp på den gröna kortbasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar