måndag 7 augusti 2017

Art Journal: Attitude is everything

Hej,
här kommer en ny art journal. Denna har jag inspirerats av Marta Lapkowska. Hennes blogg finner ni här>>>


Jag började med att limma fast klädetiketter på min art journal. Efter det applicerade jag texturepaste genom en stencil, samt duttade dit texturepaste även på fri hand. Sedan målade jag sidan med gesso.


I en av Martas videos visar hon hur man kan färga in med produkter man har hemma, bland annat smink. Så efter att jag har sett denna har jag sparat mitt gamla smink. Så denna har jag färgat in med gammal sheer cover, samt även lite pearlex som jag hittade. Sedan ritade jag konturer kring delar av klädetiketterna. Och målade sedan texturepasten med svart dylusions paint. 


Efter det limmade jag fast kugghjul som jag stansat ut vid något tidigare tillfälle samt tre svarta rektanglar. Rektanglarna ritade jag konturer på med vit penna. Ritade även med svart penna i kugghjulen. Limmade sedan fast stickers med olika sentiments. Avslutade med att chalka kanterna på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar