torsdag 3 augusti 2017

Folded card with inspiration från Pinterest

Hej,
idag ska jag visa en kortvikning som jag såg på Pinterest, som är skapad av en stansmall. Men jag gjorde min egen vikning av denna, som jag ska gå igenom här steg för steg. Inspirationen kommer härifrån>>>


Jag startade med en cardstock som var 5" x 10". Denna bigade jag sedan på 4", 6", 7" och 8".


Sedan kom jag till det svåra. Men det slutade med att jag gjorde så här iaf. Den bigade sidan vände jag och ritade linjer. Första linjen ska var 1/4" bred och nästa 7/8" bred och sedan fortsatte jag med varannan liten och bred linje tills pappret tog slut. 


Då ska jag sedan se ut som bilden nere. Efter det skar jag bort där den sista linjen är. 



Sedan ska man skära eller klippa efter linjerna som man tidigare har ritat.


Sedan viker man kortet efter biglinjerna som bilden nedanför visar.


Efter det är dags att börja dekorera. Jag skar ut två bitar mönsterpapper som var 1 3/4" x 4 2/4" stora.
 

Jag skar sedan ut två bitar mönsterpapper i storleken 3 3/4" x 4 2/4".


Jag skar även ut fyra bitar som jag skulle dekorera inuti de små infällningarna. De var 7/8" höga, men när jag skar av dem så blev de inte i en direkt "storlek. För att ni ska veta hur breda de var, så försköt jag de något enligt bilden nedan och var då ungefär 1 3/4" breda. Bigade de även enligt bilden på 7/8".


Framsidan av kortet dekorerade jag med en scalloped form som jag stansade ut, samt en liten sentiment. Dekorerade även med lite pärlor. Formen fäste jag med distanskuddar.



Till insidan av kortet stansade jag ut vita fåglar och guldblommor som jag monterade ihop. Dekorerade även med lite pärlor inuti blommorna. Fäste dessa delar enligt bilden nedan.


På andra sidan inuti dekorerade jag med utstansade guldfåglar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar