måndag 14 augusti 2017

LO: So many of my smiles begin with you

Hej,
här kommer den sista layouten på ett tag. När jag gör dessa utgår jag alltid ifrån korten som ska vara i fokus. I detta fall var min son klädd i rött och blått, och valde därför en röd cardstock som bas. I vanliga fall skulle jag ha valt blå, men tänkte att jag skulle gå lite utanför min "comfort-zone" denna gång.


Jag började med att markera ut var jag skulle ha korten på LO:n, efter det var det dags att börja bestämma design på denna. Jag valde att stansa ut bakgrundsdien som jag fäste bakom korten i blått. 
Bakom korten fäste jag även ett stjärnband i filt. Korten limmade jag fast med två bitar av kartong på LO:n.


Jag punchade sedan ut cirklar i blått och rött. På de enfärgade cirklarna stämplade jag dit text. Innan jag fäste dessa med distanskuddar, chalkade jag kanterna med distress ink. 
Jag fäste även två tags med text med hjälp av distanskuddar.


För att rama in hela LO:n ritade jag på fri hand med svart penna streck. Slutligen skvätte jag ut vita prickar med hjälp från en poca penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar