lördag 12 augusti 2017

LO: These are my beautiful reasons

Hej,
idag visar jag en layout.
Denna gång började jag med en ljusblå cardstock som jag målade med gesso för att förbereda pappret för färgen jag tänkte tillsätta senare.
Efter det applicerade jag crackle paint över det målade området och när det hade torkat tog jag stenciler och applicerade även modellingpaste. När det hade torkat målade jag ytterligare med gesso.


När gesson hade torkat började jag färga in pappret med dylusions ink spray. De färger jag använde var; Vibrant Turquoise, Calypso Teal, Polished Jade och London Blue.
Medan jag väntade på att färgen skulle torka fäste jag kartongbitar bakom korten som jag sedan limmade fast på pappret när denna var torr.


Sedan började jag dekorera med sytråd, pappersblommor, knappar, pärlor, resinblommor och stenar. Jag fäste även två olika sentiments på LO:n. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar