lördag 5 augusti 2017

Välkommen till världen kort: Du är alldeles ny med rosig hy

Hej, 
idag tänkte jag visa ett välkommen till världen kort.


Jag började med en kortbas som jag vid ett tidigare tillfälle färgat in med dylusions ink spray. Till den valde jag ut ett passande mönsterpapper. Jag färgade sedan in en doilie med distress ink som jag fäste i två hörn och på motsatt sida. Jag heat-embossade sedan tre stjärnor som jag limmade fast i ena hörnet.


Jag hittade sedan en barntext som jag klippte ut och distressade kanterna på. Denna fäste jag med distanskuddar på kortet. Jag limmade även dit en charm, sugrör och rosett.
Jag färglagde även en stämpel med copics som jag fäste på kortet med distanskuddar. Slutligen chalkade jag kanterna på mönsterpappret med distress ink innan jag fäste detta på kortbasen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar